0 st

Varukorgen är tom!

Frågor & Svar

Här finns svaren på de vanligaste frågorna om Supékort

Hur beställer jag?

Beställ gåvokorten på supekort.se, maila order@supekort.se eller ring oss på 011 - 12 92 51 så hjälper vi dig.


Hur många Supékort måste jag beställa?

Du kan köpa från ett gåvokort upp till så många du önskar.


Hur betalar jag mina Supékort?

Vi kan fakturera alla kreditgodkända aktiebolag, kommuner och landsting. När du beställer på vår hemsida kan du välja att betala med kreditkort eller faktura. Vill du göra en förskottsbetalning? Beställ via telefon.


Hur går leveransen till om jag beställer fysiska kort?

Beställ fem kort eller fler:
Eftersom paketet måste kvitteras ska du ange en specifik gatuadress med postnummer. Du får leverans av Postnords företagstjänst mellan kl. 08.00 och 17.00.

Beställ färre än fem kort:
”Vanlig” brevleverans till din ”vanliga” postadress gäller.

Vill du att vi skickar ut gåvokorten direkt till dina mottagare? Använder du vår tjänst ”Direktleverans” så skickar vi dem via post direkt till din mottagare.


Hur går leveransen till om jag beställer elektroniska kort?

Väljer du elektronisk levereras skickar vi gåvokorten till dina mottagares e-postadresser. Du kommer kontaktas av vår leveransavdelning för komplettering av din order med utskickslistor.


Vad kostar frakten av gåvan?

Vi debiterar i förväg en gåvofrakt för leverans av gåvan till mottagaren från 49 kr/kort. Kostnaden för frakten är separerat från priset för gåvokortet. Skälet är att Skatteverket kräver att beloppet ska redovisas separat.


Går det att skicka gåvokort från er utanför Sveriges gränser?

Allt går! Kontakta oss så berättar vi mer.


Vilken skattegräns gäller för julgåvor?

För julgåva till anställd är skattegränsen 400 kr exklusive moms. Gåvofrakten på från 49 kr/kort samt eventuella extratjänster inkluderas inte i priset på julgåvan.


När får jag Supékorten?

Du väljer vid beställning själv när dina gåvokort ska levereras.
Väljer du fysiska gåvokort med eget tryck (hälsning/logotyp) kan gåvokorten tidigast skickas cirka tre arbetsdagar efter beställning. Väljer du elektroniska gåvokort kan vi maila dem tidigast nästkommande arbetsdag, tänk dock på att ta till tid för hantering av utskickslistor etc.


Går det att få sin logga på kortet?

Självklart! Logga, bild eller varför inte en personlig hälsning till de anställda? Du kan i din beställning skriva en hälsning och ladda upp en så trycker vi enligt vår standardmall. Vill du ha en mer anpassad hälsning kontakta oss i samband med beställningen så brukar vi kunna lösa det mesta.


Kan jag returnera överblivna gåvokort?

Du kan returnera och bli krediterad för överblivna fysiska gåvokort. Skicka in korten till Supékort Sweden AB, Box 91, 601 02 Norrköping.


Är produktutbudet alltid detsamma?

Vi uppdaterar produktutbudet och våra varumärken kontinuerligt för att ständigt hålla sortimentet relevant och högkvalitativt. Vi anpassar delvis utbudet efter säsong.

Nöjda kunder